Tillbaka

Dagbok

Ny dagbok

Fredag 3 oktober

Efter att ha varit på gymmet tre dagar och tagit Seputeh-rundan den fjärde kändes det lite lyxigt att bara åka på coffeemorning. Nu för tiden har vi en sån den första fredagen varje månad på Starbucks KLCC. Vi brukar bara vara några stycken men idag var vi faktiskt 7. Efter det fortsatte jag min jakt på någonstans att laga Elins Iphone. De blir väldigt glada då man lämnar garaget vid 12-tiden en fredag! Förutom shoppingen ligger det ju en enorm moské där och shopping/fredagsbön är en populär kombo. Hade fått tips om ett telefonställe i ett shoppingcenter men där fanns den inte längre. Gick och tog Monorailen upp till stan senare på em. Hamnade återigen i värsta regnet och satt och väntade ut det på Nu Sentral med en kopp kaffe. Gav upp till slut och vandrade hemåt med paraply. Skönt och ljummet. Tänk att de till slut har rivit den gamla polisstationen, den stod väl bara där som en ruin i 2-3 år. Nu är det en grusplätt och vi får väl se vad som ska hända.

Torsdag 2 oktober

Två dagar i rad har jag varit i en ny affär på andra sidan stan, i Ampang. En jättebutik med tyg, garn och pyssel bl.a. Och redan nu julsaker! En Australisk kedja och det finns en sån ( betydligt större sådan ) i Singapore. Köpte ullgarn faktiskt, det har man inte kunnat få tag i här i stan förut. Igår kom jag på att en av svenskorna bor där i närheten och ringde helt fräckt och undrade om hon ville ha besök. Det ville hon och vi hade det trevligt med en kopp kaffe i hennes fyravånings-villa. Hamnade även idag i världens åskväder så det tog en timme att ta sig hem. Åke har rest till Filippinerna och kommer hem på lördag. Jag gjorde middag för en...falukorv. Mums. Hade köpt en liten ask med blandade småtomater. Hittade en lustig liten en..en päromat?

Tisdag 30 september

Jag var på gymmet två dagar i rad och det känns i benen. Mera i "gångjärnen" än i musklerna. Det hade installerat lås på alla skåp och man använder medlemskortet som nyckel. Tur det fanns folk som kunde visa. Åkte en sväng till Ikea igår och köpte en förvaringslåda till balkongen, samma serie som hyllorna vi redan har. Nu kan vi gömma den lilla grillen, blomjorden osv. Höll inte på att ta mig hem sen för det vräkte ner nåt så in i vassen. Man såg knappt nåt. Åke har besök från Sverige så han var borta igår kväll. Idag har jag fikat med Agneta uppe i Bangsar. Kul att få en uppdatering om vad som hänt här. Jag hade en besökare i badrummet. Jag måste ha sett hemsk ut för han frös, rörde inte en fena trots att jag viftade. Och Elin skickade ett kort på två katter som nog undrar vart alla tagit vägen..

Söndag 28 september

I går kväll var vi på bio. En jättemysig film regisserad av Lasse Hallström. The hundred mile journey. Se den! Sov inte riktigt lika bra..men länge. Åke väckte mig 9,20! Efter frukost i Bangsar åkte vi hem till poolen och fick prova våra nya poolsängar. Väldigt skönt att slippa ligga på backen. Vi stannade en timme vilket var alldeles tillräckligt. Veckohandlade på Publika där det visst var kaffe-tema. Det verkade som de flesta kaffeställena hade små stånd där och serverade gratis kaffe. Massor av folk. På kvällen lämnade vi in Elins Iphone vars display blivit lila. Vi håller tummarna för att de byter ut den. Middag på Chili´s. Som vanligt tar det ett tag efter att man återvänt innan man känner sig hemma. Står och tittar på tvättmaskinen och TV-remoten och undrar hur?? Men nu börjar det ordna till sig.

Lördag 27 september

Då var jag tillbaka i KL efter tre månader i Sverige. Resan började med att jag för första gången i mitt liv glömde passet hemma! Jag åkte med mamma in till stan och som tur var kom jag på det i Läby. Det ironiska var att jag kommenterat till mamma hur "naket" det kändes utan varken biljett eller boardingkort, allt har man ju i telefonen. Jag skulle bara ha ca 1,5 timme i Amsterdam så det blev lite svettigt då vi var 50 minuter sena från Arlanda. Den är ju inte så liten direkt, Schipol. Men jag hann och sen var vi ytterligar nästan 50 minuter sena därifrån. Mycket lugn flygning utan minsta gupp. Jag kunde sova mycket men var tvungen att väckas varje timme (!) då mannen vid fönstret skulle på toa. Fick en snabb-lapp till immigration och min väska kom bland de första så jag var snabbt på tåget till ett regningt KL. Åke hämtade mig på stationen och efter uppackning åkte vi till Bangsar och käkade. Hann med en kortis på MM också. Sov gott hela natten till halv åtta minsann.Nu har vi varit och ätit frukost på franska i Bangsar och Åke har nu en svart bil istället för en dammgrå. Imorgon får vi ta min så att den får bli ren. Jag har rensat och ställt tillbaka allt på balkongen och jag förstår nu vad Rani menade med min fina orkidee. Det är den som var så himla lång och blommade massor före sommaren, den har en hel drös med blomstänglar med knoppar på, Annars ser de lite ledsna ut de flesta. Tror inte de gillar automatbevattningen.